اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملکشاهی
 
 
شهرستان ملکشاهی

شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان‌های استان ایلام می‌باشد. در مختصات جغرافیایی 46 درجه و 16 دقیقه و 15 ثانیه تا 46 درجه و 52 دقیقه و 48 ثانیه طول شرقی و 32 درجه و 5 دقیقه و 4 ثانیه تا 33 درجه و 30 دقیقه و 54 ثانیه عرض شمالی واقع شده است.

جوامع جنگلی منطقه جزء جنگل‌های خشک و نیمه‌خشک سلسله جبال زاگرس بوده که تحت تأثیر عوامل کلیماتیک ،توپوگرافی ناهموار ،زمین‌شناسی خاص و مهم‌تر از همه دخل و تصرف انسان و بهره‌برداری بی‌رویه او قرار داشته سیمای خاصی از پوشش گیاهی را ارائه می‌نماید.

پوشش غالب آن را جامعه جنگلی بلوط (Quercetum ) تشکیل می‌دهد تیپ غالب جوامع جنگلی در اکثر نقاط گونه بلوط ایرانی (Quercus Persica) بوده که 90 درصد پوشش جنگلی را به خود اختصاص داده است و مابقی آن گونه پسته وحشی(Pistacia atlantica) 6درصد و 4درصد بقیه را بادام کوهی (ارژن)، داغدغان، کیکم ، بادامک ،زالزالک و غیره را شامل می‌شود. جامعه جنگلی بلوط در شهرستان در دامنه ارتفاعی بین 450تا 2600متر از سطح دریا رویش دارد اما در ارتفاعات پایین به دلیل فشارهای بهره‌برداری و توسعه اراضی کشاورزی و در ارتفاعات بالا هم با توجه به محدودیت‌های اقلیمی از یک سو و قطع درختان برای سوخت عشایر از سوی دیگر ،دامنه پراکنش این جنگل‌ها عملاً به ارتفاعات 900تا2100 متری محدود شده است . 

نقشه شهرستان ملکشاهی



تعداد بازدید از این مطلب: 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست


می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: